Introducció a la bioinformàtica

Anglès

Tipus d'assignatura: Obligatòria

Descripció

Aspectes generals de funcionament de la Universitat i característiques de les titulacions impartides. Estratègies d’estudi, tècniques d’aprenentatge i consulta d’informació. Situació actual, àrees de coneixement i reptes presents en el sector professional i productiu de la bioinformàtica. Camps de recerca bàsica i aplicada rellevants en el context de la bioinformàtica i la biomedicina. Introducció intuïtiva a diversos conceptes, fenòmens, principis o mètodes que s’estudien en bioinformàtica amb la finalitat d’exposar els estudiants a problemes reals, d’ajudar-los a interpretar els fenòmens biològics i la seva formulació matemàtica i de contribuir a confirmar/reforçar la seva vocació per la bioinformática i la recerca biomèdica.

Assignatura que pertany al Grau en Bioinformàtica, si ho desitjes pots consultar l'informació completa del curs.

Professor/a Càrrec

Hafid Laayouni

Cap d'estudis

Màster en Genètica
Doctorat en Ciències Biològiques (UAB)

Biografia:

Professor adjunt i cap d’estudis del BDBI, les seves línies d’investigació se centren en la genòmica, la biologia evolutiva i la salut humana. Quant a la seva tasca docent, se centra en la bioinformàtica i l’estadística aplicada a les ciències de la vida. També és professor associat al CEXS-UPF i professor visitant al Màster en Bioinformàtica i Biologia Computacional de l’ISCIII de Madrid.

Ha publicat vora 50 articles revisats per iguals sobre història de l’evolució humana, anàlisi de recombinació, anàlisi de xarxes i epidemiologia genètica.

Publicacions a: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=laayouni+h

Arnau Cordomí

Titulació:

Doctor en Enginyeria Química (UPC)
Llicenciat et Ciències Químiques (UB)

Biografia:

Arnau Cordomí és coordinador acadèmic i professor a ESCI-UPF en l’àrea de Bioinformàtica. Doctor en Polímers i Biopolímers per la Universitat Politècnica de Catalunya (2008) i llicenciat en Ciències Químiques per la Universitat de Barcelona (2001), la seva recerca s’emmarca dins del camp de la bioinformàtica estructural i està centrada en l’estudi de les proteïnes de membrana i, en particular, dels receptors acoblats a proteïnes G (GPCRs), una superfamília de proteïnes de membrana crucial en la comunicació cel·lular i que inclou les dianes farmacològiques més importants. Utilitza eines computacionals en el marc de la bioinformàtica estructural per fer prediccions de com funcionen les proteïnes a nivell molecular. Ha participat en projectes de recerca finançats per diverses institucions públiques i privades. És autor de més de 60 articles en revistes indexades.

Alberto Meseguer

Titulació:

Grau en Biologia Humana (UPF)
Màster en Bioinformàtica per a Cièncias de la salut (UPF)

Biografia:

Vaig estudiar biologia i bioinformàtica. Actualment estic realitzant un doctorat en bioinformàtica on estudio com els factors de transcripció poden reconeixer seqüències de ADN.

Claudia Vasallo Vega