Esdeveniments
EUKIT

Des de la seva fundació, ESCI-UPF ha buscat combinar una formació teòrica sòlida amb una sèrie d’activitats acadèmiques fora de les aules per tal de proporcionar als estudiants una educació integral i holística.

Tenint això present, EUKIT ha decidit sumar-se a dues iniciatives ja en curs a ESCI-UPF, ESCIUPFilms i el viatge d’estudis a Brussel·les del GNMI, amb la finalitat d’ampliar el públic objectiu potencial del projecte i d’augmentar-ne l’impacte.

ESCIUPFilms

El fòrum de cinema mensual d’ESCI-UPF ofereix als estudiants i altres persones interessades, tant d’ESCI-UPF com del Grup UPF, l’oportunitat d’ampliar els seus coneixements sobre aspectes socials, econòmics i polítics clau del món actual.

Molts directors de cinema i altres creadors han tractat una gran varietat de temes sensibles, des dels diamants de sang fins al treball infantil i les espècies en perill d’extinció, que tenen una repercussió directa o indirecta en la Política Comercial Comuna de la UE.

La col·laboració entre EUKIT i ESCIUPFilms ofereix als participants un fòrum on analitzar i debatre pel·lícules i documentals de gran rellevància amb la finalitat d’aprofundir en aquestes i altres realitats complexes.

Viatge a Brussel·les

El viatge d’estudis a Brussel·les del GNMI s’ha remodelat per tal d’adaptar-lo als objectius revisats del mòdul. EUKIT permet a un reduït grup d’alumnes de tercer i quart de fer un viatge d’estudis a Brussel·les per tal de conèixer en directe el dia a dia de la Política Comercial Comuna de la UE.

En aquests viatges de tres dies es combinen visites a les principals institucions de la UE, on es prenen les decisions relacionades amb la Política Comercial Comuna, amb oportunitats per escoltar altres actors que tenen interessos en aquest sector de la política pública (empreses internacionals, BIA, ONG).