Bioestadística i anàlisi de dades

Asignatura del Grau en Bioinformàtica

Información académica

Codi:

Créditos:

Idioma:
Anglès

Tipus d'assignatura: Bàsica

Descripció

Introducció a la probabilitat i a la bioestadística fent servir dades bioinformàtiques reals. Partint d’una pregunta de recerca bioestadística, l’assignatura se centra en el disseny d’un estudi científic i en l’obtenció de dades significatives. El curs inclou els conceptes bàsics de probabilitat, així com els principis fonamentals d’estimació i proves d’hipòtesis. També s’introdueix el llenguatge de programació R per explorar i visualitzar dades i per dur a terme anàlisi estadística bàsica.

Assignatura que pertany al Grau en Bioinformàtica, si ho desitjes pots consultar l'informació completa del curs.

Professor/a Càrrec

Hafid Laayouni

Cap d'estudis

Titulació:

Màster en Genètica
Doctorat en Ciències Biològiques (UAB)

Biografia:

Professor adjunt i cap d’estudis del BDBI, les seves línies d’investigació se centren en la genòmica, la biologia evolutiva i la salut humana. Quant a la seva tasca docent, se centra en la bioinformàtica i l’estadística aplicada a les ciències de la vida. També és professor associat al CEXS-UPF i professor visitant al Màster en Bioinformàtica i Biologia Computacional de l’ISCIII de Madrid.

Ha publicat vora 50 articles revisats per iguals sobre història de l’evolució humana, anàlisi de recombinació, anàlisi de xarxes i epidemiologia genètica.

Publicacions a: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=laayouni+h

Antonio Monleon

Titulació:

Doctor en Biologia

Biografia:

Professor associat de la Secció d’Estadística del Departament de Genètica, Microbiologia i Estadística de la Universitat de Barcelona des del 1998, Antonio Monleon és cap del grup de recerca BIOST3 i director del curs expert universitari “Ciència de les dades (data science), aplicacions a la biologia i a la medicina amb Python i R”. La seva recerca se centra en el desenvolupament de mètodes bioestàtics, de la ciència de les dades i de la bioinformàtica, i dirigeix 4 tesis doctorals sobre aquests temes. Col·labora en contractes amb entitats públiques i empreses privades, com també en diversos projectes competitius tant nacionals com europeus.