L'edifici i les instal·lacions
ESCI-UPF

Les instal·lacions transmeten el missatge d’internacionalitat i de projecció al món que promou la nostra filosofia.

Amb una superfície de 7.600 m2 i obert a la ciutat, l’edifici de l’arquitecte Rafael Càceres Zurita i les seves instal·lacions transmeten el missatge d’internacionalitat i de projecció al món de la nostra filosofia.

Des del carrer es pot veure el disseny de l’interior de l’edifici: un gran passadís que connecta l’entrada del passeig Picasso amb el carrer Comerç, on trobem l’arbre Ginkgo biloba (“albercoc de plata” en japonès), també anomenat arbre sagrat, considerat el més vell del món i que representa la longevitat.

On som?

ESCI-UPF ha nascut al Born, un dels barris més emblemàtics de Barcelona. Malgrat els seus inicis humils com a assentament construït sobre un espai medieval destinat a justes i celebracions, el Born ha crescut fins a convertir-se en un dels llocs més moderns de la ciutat. Si t’apropes a les nostres instal·lacions passejant pel barri, podràs visitar les millors botigues, els bars i restaurants més de moda i els espais culturals més diversos, des de museus fins a estructures arquitectòniques.

Universitat Pompeu Fabra Barcelona

C. Ramon Trias Fargas, 25-27
08005 Barcelona,
Com arribar

BDBI

Doctor Aiguader, 80
08003 Barcelona,
Com arribar

Projecte Universitat Verda

A ESCI-UPF hem engegat un projecte d’Universitat Verda, amb el qual aspirem a millorar el comportament ambiental en la vida universitària i, en un futur, a l’ambientalització de la formació. Aquestes accions són fruit de la voluntat de coherència interna i de la presa de consciència per part d’ESCI-UPF de la seva responsabilitat envers la societat.

Ambientalització d'ESCI-UPF

Les actuacions que cal fer per incloure la variable ambiental en el dia a dia d’ESCI-UPF es divideixen en els àmbits següents:

• Compra ambientalment correcta. L’escola prioritza l’adquisició de productes i serveis més respectuosos amb el medi ambient. Els responsables han rebut formació sobre compra ambientalment correcta i disposen d’uns consells genèrics per tipologia de producte.
      • Energia. L'escola té energia 100% d'origen renovable. S'ha reduït el consum d'electricitat en la il·luminació d'espais, la climatització, el funcionament d'equips i l'ús dels ascensors mitjançant clau magnètic per l'accés..
      • Residus. Des de fa uns anys, a les oficines d’ESCI-UPF es recullen selectivament els residus de paper, de cartró i els tòners d’impressores. A més a més, recentment s’han instal·lat per tota l’escola contenidors de recollida selectiva, concretament per a paper, cartró i envasos (metàl·lics, plàstics i brics).
      • Aigua. Tant les aixetes com les cisternes dels lavabos de l’escola són de baix consum, i a més s’han instal·lat dispositius d’estalvi d’aigua (airejadors).
      Què pots fer-hi tú?

Cal tenir en compte les 6 R:

• Repensar el mode de vida: quines són les teves necessitats bàsiques i quines són prescindibles.
      • Reduir el consum excessiu.
      • Reutilitzar els productes i els materials per allargar la seva vida útil.
      • Reciclar per reincorporar els materials al cicle de producció una vegada finalitzada la seva vida útil.
      • Reestructurar el sistema econòmic satisfent les necessitats de tothom amb una producció que incorpori els costos socials i ambientals en el preu final dels béns de consum.
      • Redistribuir, perquè tots tenim dret a proporcions equitatives de recursos.

Et proposem una sèrie de mesures que pots adoptar:

• Si notes que la temperatura del despatx o de l’aula és massa elevada a l’hivern o massa freda a l’estiu, comunica-ho a la recepció per evitar molèsties i un consum d’electricitat innecessari.
      • Apaga els llums de les aules i dels despatxos buits.
      • Aprofita la llum natural.
      • Apaga del tot l’ordinador (inclosa la pantalla), la impressora i altres aparells electrònics. En stand-by continuen consumint energia.
      • Pensa-t’ho dues vegades abans d’imprimir un document i, si ho fas, fes-ho a doble cara, amb paper reciclat i qualitat “econòmica”.
      • Redueix el consum de paper.
      • Fes servir paper usat per una sola cara per prendre apunts, escriure notes, imprimir esborranys, etc.
      • Fes servir paper reciclat o ecològic. Busca les etiquetes ecològiques “Distintiu de Garantia de Qualitat Ambiental” (Catalunya), “Der blaue Engel” (Alemanya) i “Nordic Environmental Label” (països nòrdics).
      • Dissenya els teus documents perquè ocupin com menys fulls millor: marges estrets (<2,5 cm), interlineats senzills (o 1,5) i mida de lletra normal (10 o 11 punts).

I també ...

• Redueix el consum d’aigua: no utilitzis els vàters de l’escola com a papereres i, si veus que alguna aixeta degota, avisa a recepció.
      • Practica la recollida selectiva: recorda que el contenidor de tapa blava és per al paper i el cartró, i el de tapa groga, per a envasos (metàl·lics, plàstics i brics). Els residus mal llençats disminueixen la qualitat de selecció i poden impedir el reciclatge de tota la resta.
      • Fes servir el transport públic sempre que puguis. L’escola té bones connexions amb la xarxa d’autobusos, metro, tren i bicing. Aprofita-les!