Teoria de la informació, arquitectura d’ordinadors i sistemes operatius

Asignatura del Grau en Bioinformàtica

Información académica

Codi:

Créditos:

Idioma:
Anglès

Tipus d'assignatura: Obligatòria

Descripció

Aquest curs inclou la representació de la informació en el sistema binari, l’aritmètica d’enters i de punt flotant i els elements d’un ordinador: processadors, jerarquia de memòries, busos i el subsistema I/O, per entendre com s’executen els programes en un sistema, llenguatges d’alt nivell i de baix nivell i conceptes de sistemes operatius: crides al sistema, gestió de la memòria i de processos, programació de subprocessos i I/O.

Assignatura que pertany al Grau en Bioinformàtica, si ho desitjes pots consultar l'informació completa del curs.

Professor/a Càrrec

Jordi Fornés

Titulació:

Enginyer en Informàtica (UPC)
Doctor en Història de la Ciència (UAB)

Biografia:

Jordi Fornés ha treballat com a enginyer de sistemes Unix des de 1994, sempre en empreses de postproducció digital. Al 2002 entrà de professor associat a la Universitat Politècnica de Catalunya per impartir les assignatures de Sistemes Operatius; àrea a on ha concentrat la seva docència des de llavors.

Mantenir el contacte amb la indústria audiovisual ha permés que alguns dels seus alumnes hagin desenvolupat els seus Treball de Final de Grau en aquest sector. També ha impartit Programació Orientada a Objectes i organitza el Seminari de Història de la Informàtica per als Telecos de Barcelona.

En recerca, col·labora en l'àrea de computació d'altes prestacions al Departament de Arquitectura de Computadors de la UPC així com amb l'Institut d'Història de la Ciència de la UAB.

És, a més, el seleccionador de l'equip masculí d'hanbol de la UPC.