Notícies

L’impacte ambiental dels aliments, en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus

Entre el 18 y el 26 de novembre, se celebra la Setmana europea de sensibilització envers la prevenció de residus.

Investigadors de la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF, realitzen el taller “La huella de nuestra alimentación. ¿Conoces su impacto?”, el proper 24 de novembre.

ESCI-UPF acollirà el taller obert a tots els públics, entre les 11.30 i les 13 hores.

Durant la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, que se celebra entre el 18 i el 26 de novembre, els investigadors de la Càtedra Gonzalo Blanca i Laura Batlle organitzen el taller “La huella de nuestra alimentación. ¿Conoces su impacto? (“La petjada de la nostra alimentació. Coneixes el seu impacte?”). L’objectiu de l’activitat és conscienciar la societat al voltant dels impactes dels residus produïts i la petjada de carboni dels nostres hàbits alimentaris, des d’una perspectiva d’Anàlisis de Cicle de Vida (ACV), posant l’accent en els residus que es produeixen fruit del servei de càtering als avions. L’Escola Superior de Comerç Internacional ESCI-UPF acollirà l’activitat el pròxim divendres 24 de novembre, entre les 11.30 i les 13 hores.

Per tal de poder assistir-hi, és necessària la inscripció prèvia, ja que el taller compta amb un aforament màxim de 30 persones.

“La huella de nuestra alimentación. ¿Conoces su impacto?

El taller proposat pels investigadors de la Càtedra planteja que ens trobem en un avió i hem d’escollir un dels quatre menús que s’ofereixen per dinar. Hi ha un menú pensat pels amants de la carn amb productes làctics, un altre de pollastre, el mediterrani que barreja verdures i peix i, finalment, un vegetarià. “Els participants, imaginant que viatgen en un avió, hauran d’escollir quin prefereixen i dir si s’ho menjarien tot o, en cas de deixar-ne una part, quin percentatge suposaria”, explica Blanca.

A la segona part del taller, ens endinsarem de ple en la recerca, de la mà dels científics que ens explicaran els seus projectes. Gonzalo Blanca, estudiant de doctorat de la línia d’investigació en Gestió de Residus, realitza l’Anàlisi de Cicle de Vida de la gestió de residus de càtering que es generen en els avions i estudia de quina manera es podrien gestionar per produir el menor perjudici possible. Mentre que, Laura Batlle, estudiant de doctorat de la línia Agroalimentària, avalua les emissions de gasos d’efecte hivernacle del consum anual alimentari del promig espanyol. En un futur, investigarà dietes òptimes, tant saludables com ambientalment sostenibles.

Seguidament, els participants rebran un inventari de la petjada de carboni associada que presenten els aliments, preparada per Batlle, amb l’objectiu de descobrir quin dels menús és el més sostenible.

Finalment, s’obrirà una sessió de debat amb la voluntat d’animar al públic a reflexionar sobre quins aliments, al llarg del seu cicle de vida, produeixen pitjors impactes en el medi ambient. I també per trobar possibilitats en la reducció de residus de càtering en els avions.

Per la inscripció prèvia, enviar un email a l’investigador Gonzalo Blanca:gonzalo.blanca@esci.upf.edu

Setmana Europea de Prevenció de Residus. Crèdits: Gencat.cat