El Sardinia Symposia sobre gestió de residus acull la presentació del Projecte ARIANDA

La Càtedra participa al "Sardinia 2017 - Simposi Internacional sobre gestió de residus i abocadors" a Sardenya, amb la presentació del Projecte ARIADNA.

Blanca Diaz, estudiant de doctorat de la Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF, presenta els resultats de l'estudi.

LLa setzena edició dels Sardinia Symposia s'ha dedicat a estudis de casos i noves tecnologies de gestió de residus.

Del 2 al 6 d'octubre, es va celebrar el "Sardinia 2017 - Simposi Internacional sobre gestió de residus i abocadors", organitzat per IWWG - International Waste Working Group, al complex Forte Village a S. Margherita di Pula (Càller), Itàlia. La setzena edició del simposi va reunir més de 600 participants, amb 88 sessions orals i 40 tallers especialitzats per a un total de vuit itineraris paral·lels, fòrums de discussió i taules rodones, una àrea de cartells accessible i un ampli espai expositiu per a empreses que treballen en el camp de gestió de residus. La Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic ESCI-UPF va participar en l'esdeveniment a través de la presentació oral del Projecte ARIADNA a càrrec de Blanca Diaz, estudiant de doctorat de la línia d'Investigació en Gestió de Residus i Recursos de la Càtedra.

Coincidint amb el trentè aniversari delSardinia Symposia, la conferència va brindar una "àmplia discussió sobre l'optimització de les tecnologies existents i el desenvolupament de noves idees, amb un èmfasi especial en qüestions controvertides com els residus d'equips elèctrics i electrònics, malbaratament d'aliments, problemes i oportunitats en la gestió de residus plàstics, gasos d'abocador (inclosa la generació, el control d'emissions, la recol·lecció, els tractaments i els efectes) i la rehabilitació d'abocadors", segons els organitzadors.

El Projecte ARIADNA

Sota el títol "PROJECTE ARIADNA: Avaluació Comparativa de la Sostenibilitat entre dos sistemes diferents de gestió de residus d'envasos en disputa a Espanya", la presentació de la Càtedra va estar dedicada a explicar els Sistemes de Gestió de Residus d'Envasos. Durant la presentació, Blanca Diaz va exposar els resultats del projecte a la comunitat científica, formada per investigadors, tècnics, administradors i operadors.

"Les societats modernes estan generant una quantitat creixent de residus d'envasos, mentre que l'elecció d'una estratègia de gestió de residus depèn de diferents aspectes legals, ambientals, tècnic-econòmics i socials, que determinen l'opció més favorable des de la perspectiva del cicle de vida", explica Diaz. "A Espanya, hi ha un debat obert sobre si un sistema de dipòsit i reemborsament (DRS) hauria de substituir o complementar el sistema de punts verds actual", afegeix. En aquest context, "el Projecte ARIADNA revela que la introducció del DRS proposat causaria un major impacte ambiental, comportaria un augment multiplicat en el cost i conduiria a pitjors condicions socials"; destaca la investigadora.

El Simposi ha estat una oportunitat perquè la Càtedra comparteixi els resultats del Projecte ARIADNA amb la comunitat científica. A més, "ha estat un punt de trobada per discutir nous desenvolupaments metodològics i les tecnologies més innovadores en el camp de la gestió de residus, així com una gran oportunitat per a contactar i establir noves sinergies amb altres centres de recerca per avançar en el desenvolupament de nous projectes i col·laboracions", diu Diaz.

Sobre el Sardinia Symposia

Establert el 1987, Sardinia Symposia és un fòrum de referència en el camp de la Gestió de Residus per a la comunitat internacional, on es presenten conceptes, estratègies i tecnologies d'avantguarda i experiències compartides per destacats científics, administradors i professionals. Els Simposis organitzats des de llavors, han afavorit el desenvolupament de la innovació en la Gestió de Residus: totes les noves idees i enfocaments aplicats a tot el món en les últimes dues dècades han sigut àmpliament debatuts i revisats durant les nombroses sessions de tallers en els Simposis.

Notícia relacionada: "Pere Fullana y Gonzalo Blanca asisten al Simposio Internacional sobre gestión de residuos y vertederos en Cerdeña".

Membres de la Càtedra durant el Simposi. D'esquerra a dreta: Dr. Pere Fullana, director de la Càtedra, Blanca Diaz i Gonzalo Blanca, investigadors de la Càtedra.