11F | Women in Science

Dia: 2023.02.08
Hora: 18.30 h
Lloc: Sala d'actes ESCI-UPF & Online

Amb motiu de l’11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, ESCI-UPF organitza una xerrada per conèixer l’experiència de tres dones que es dediquen al món de la ciència i, en concret, de la bioinformàtica.

En els últims anys, s’ha produït un augment gradual de la presència de dones en tots els àmbits de la ciència. El nombre d’investigadores no ha parat de créixer i cada vegada més dones ocupen posicions de presa de decisions en grups de recerca i empreses.

Tot i això, malgrat els avenços que cal celebrar, les bretxes de gènere segueixen sent una realitat en l'àmbit STEM, i encara hi ha molt de camí a fer per assolir la igualtat plena. En aquest sentit, l’11F busca visibilitzar la feina de les investigadores, despertar vocacions científiques i crear referents per a les futures generacions.

Amb aquest objectiu, el proper 8 de febrer a les 18.30 h. ESCI-UPF organitza una ponència per tractar la situació actual de les dones en l’àmbit científic i comptarem amb la veu de tres convidades de luxe:

• Paula Petrone | Doctorada en Biofísica per la Universitat de Stanford, actualment lidera el grup de Ciència de Dades Biomèdiques de l’ISGlobal. També treballa com a consultora, mentora i activista en temes relacionats amb l’ètica i la diversitat en carreres STEM. Organitza el Women in Data Science Biomedicine Barcelona, un esdeveniment per fomentar la diversitat de gènere a la bioinformàtica. Mare de dues criatures.

• Cinta Pegueroles | Doctorada en Genètica per la UB, és professora associada a la mateixa universitat, on estudia la genòmica evolutiva i poblacional. També és professora al Grau en Bioinformàtica i professora col·laboradora a la UOC. Prèviament havia treballat com a investigadora postdoc en institucions com l’IMIM, el VHIR, el CNAG-CRG o el BSC-CNS. Mare d'una criatura.

• Marta Ibañez | Alumni de la segona promoció del BDBI, va fer les pràctiques del grau a Cambridge. Un cop graduada, ha fet els màsters en Genètica i Genòmica de la UB i el de Recerca Biomèdica Translacional al Vall d’Hebrón Institut de Recerca (VHIR). Aquest curs ha iniciat el seu doctorat al VHIR, on estudia les malalties hepàtiques d’origen viral.

Moderarà i introduirà la sessió Mireia Olivella, directora del Master's degree in Omics Data Analysis de la UVic i coordinadora de l’assignatura de Treball de Final de Grau del BDBI.

La taula rodona es podrà seguir de manera presencial a la Sala d’actes d’ESCI-UPF i per streaming, de manera simultània, a través dels següents canals:

LinkedIn  Twitch  Youtube