Comunicat en relació amb la vaga convocada pel 8 de novembre

Diversos sindicats i entitats han convocat una vaga general per a demà, 8 de novembre. En línia amb el comunicat del rector del passat 2 d'octubre i les darreres decisions del Consell de Direcció, la Universitat Pompeu Fabra té previst mantenir les seves activitats acadèmiques i de recerca amb la màxima normalitat possible. La nostra universitat és i ha de continuar sent un espai obert de debat, de crítica i de reflexió.

Conscients que hi haurà estudiants que potser no podran accedir a la universitat com a conseqüència de la vaga general, demanem al professorat que legítimament decideixi no exercir el seu dret de vaga i que tenia previstes activitats avaluables aquest dimecres, que consideri possibilitats alternatives per tal de no perjudicar ningú.

Amb relació a l’empresonament de part del Govern i dels presidents de les entitats cíviques, Jaume Casals, rector de la UPF, s'ha mostrat en contra d'aquesta decisió, "que va en una direcció totalment oposada a la necessària recuperació de les vies de diàleg que han de conduir a la solució política, com a l’única imaginable, d’un conflicte que és de naturalesa política”. Expressa la seva solidaritat amb els familiars i amics dels afectats i en demana l'alliberament.

Barcelona, 7 de novembre de 2017