ESCI-UPF reforça la seva política de beques

Quan ESCI-UPF es va posar en marxa fa 24 anys, va néixer amb l’objectiu que les limitacions econòmiques no impedissin als alumnes accedir a una titulació altament especialitzada i amb una forta demanda laboral.

Des de llavors, la universitat impulsa un sistema de beques que s’atorguen seguint un doble criteri: la renda familiar i l’expedient acadèmic. “És un sistema transparent i just”, assenyala Nacho Dualde, gerent d’ESCI-UPF.

Dualde remarca que la majoria d’aquestes beques són pròpies, “fruit de l’esforç per finançar-les des de la pròpia institució”, i recorda que l’adjudicació d’aquests ajuts no exclou que un alumne pugui demanar també les beques públiques que concedeix el Ministeri d’Educació.

Per aquest curs 2017-18, s’han destinat un total de 392.000 EUR en beques i ajuts. De les 168 sol·licituds de beques, se’n va concedir el 61%; sense oblidar els descomptes que es donen per l’excel·lència acadèmica, família nombrosa o discapacitat.

En el grau de Negocis i Màrqueting Internacionals s’han atorgat 86 beques. Destaca una beca dotada amb el 100% de l’import de la matrícula i 10 que sufraguen el 80% del curs, entre d’altres.

Per al grau de Bioinformàtica s’han adjudicat 24 beques. En aquest cas, fruit de la col·laboració entre ESCI-UPF i el Santander s’han concedit dues beques al talent del 80% del cost de matrícula i 8 beques a l’excel·lència que abonen el 50% del preu del curs, a més de les subvencions del programa propi d’ESCI-UPF.

La voluntat de la universitat és seguir treballant per oferir la màxima quantitat d’ajuts possibles a tots els alumnes que ho sol·licitin per tal que les limitacions econòmiques no siguin un impediment per a la seva formació universitària.