ESCI-UPF apropa la Bioinformàtica als professors de Secundària i Batxillerat

El món assisteix a una veritable revolució científica. La seqüenciació del genoma humà ha obert un ventall d’oportunitats en el camp de les ciències de la salut. El futur està per escriure, però ningú dubta que la Biologia i la Medicina evolucionaran cap a una ciència on la Bioinformàtica és la protagonista.

En definitiva, la recerca biomèdica i la biologia molecular, a través de les noves eines que permet la computació moderna, aportaran un coneixement imprescindible per millorar la salut i la qualitat de vida de milions de persones.

Ara, el repte és difondre aquest nou coneixement a la societat i, en conseqüència, també als més joves. És per això que ESCI-UPF ha dissenyat un programa específic per a professors de Ciències de Secundària i Batxillerat. Cal fer pedagogia i explicar bé el gran recorregut que té aquest nou àmbit científic, on es combina, en perfecta simbiosi, la biologia i la computació.

En aquest context, fa dos anys, es va crear el Bachelor’s Degree in Bioinformatics, un grau interuniversitari, que ESCI-UPF ofereix conjuntament amb quatre grans universitats catalanes: UPF, UB, UPC i UAB. El grau, de tres anys i impartit 100% en anglès, està dissenyat per proporcionar coneixements en biologia, informàtica, estadística i matemàtiques.

El curs que ara es posa en marxa pretén proporcionar eines als professors perquè puguin mostrar l’aplicabilitat de l’estadística i la informàtica en la pràctica de la Biologia i la Medicina. El programa s’impartirà de manera molt pràctica i té com objectiu que els professors puguin traslladar aquesta nova visió i realitat a les seves aules.