Un reconeixement a la feina ben feta

Les pràctiques d’empresa formen part de l’ADN del Grau en Negocis i Màrqueting Internacionals (GNMI): des de fa 25 anys, quan ESCI-UPF va crear els primers estudis especialitzats en la internacionalització, es va incorporar al pla docent l’estada obligatòria a una empresa a temps complet durant un trimestre sencer.

Allò que semblava una bogeria i que només alguns màsters feien, ara s’ha convertit en norma a la resta de titulacions de les universitats catalanes i espanyoles. L’avantatge a ESCI-UPF, tal i com recorda el seu gerent, Nacho Dualde, és que el GNMI està estructurat per facilitar la inserció laboral. I la millor manera és que els alumnes visquin les pràctiques com si fos la seva primera feina.

De fet, el procés és llarg, apunta Rosa Colomé, la directora del Career Service del GNMI: “hi ha formació i acompanyament de tots els alumnes, perquè som conscients que aquest moment marca un abans i un després en la seva evolució acadèmica”. El curs passat, l’experiència va ser novament molt positiva: dels 116 estudiants en pràctiques curriculars, 58 van obtenir excel·lent. És a dir, hi va haver molts estudiants i molts d’ells ho van fer molt bé. Especialment elles, perquè les 9 millors, que són les que ara reben un reconeixement públic per la tasca duta a terme, són noies.

Enya Fernández, María Figueroa i Laia Martín són les tres alumnes que han rebut el més alt reconeixement: se’ls farà un vídeo a cadascuna on hi participaran elles, els que han estat els seus responsables a l’empresa i també responsables de la universitat. Es tracta d’un projecte on queda pal·lesa la col·laboració i la tasca a tres bandes: alumne, empresa i universitat.

Enya Fernández va desenvolupar les seves pràctiques al departament de Logística de Westwing; María Figueroa va fer les pràctiques a Calzedonia; i Laia Martín al departament de Màrqueting a Picvisa.

Finalment, Marta Barro, Marlis May, Sara Marata, Lídia Martín, Núria Noguera i Marta Guimó són les sis alumnes que han aconseguit un diploma de reconeixement per la seva dedicació i esforç durant la seva estada a les sis empreses que les van acollir.

Les nou alumnes del GNMI mereixedores del diploma de pràctiques d’empresa.