ESCI-UPF premia els millors treballs de fi de grau sobre sostenibilitat i l’RSC

La Càtedra UNESCO de Cicle de Vida i Canvi Climàtic i la Càtedra MANGO de Responsabilitat Social Corporativa, ambdues d’ESCI-UPF, són dos referents en els seus respectius àmbits d’actuació. Des d’aquestes càtedres s’ha realitzat una intensa tasca d’investigació i divulgació de la importància que tenen la sostenibilitat i la responsabilitat social corporativa (RSC) en el món actual.

Una de les seves iniciatives és conscienciar als més joves sobre aquestes qüestions i una manera de fer-ho és premiar cada any als millors treballs de fi grau que posen èmfasi en l’estudi d’aquestes temàtiques.

Per a Mònica Figueres, vicerectora responsable de la Direcció de projectes per al compromís social i la igualtat, aquesta és una magnífica ocasió per aprofundir en qüestions que no sempre estan recollides en els plans docents. Per la seva banda, Xavier Cuadras, director d’ESCI-UPF, considera que aquests guardons ajuden a potenciar l’excel·lència acadèmica en dos àmbits de coneixement que cada cop tindran més presència en les empreses i importància en les societats contemporànies.

Les temàtiques del premi als treballs de fi de grau sobre sostenibilitat poden ser, entre d’altres, l’estudi de les causes i conseqüències del canvi climàtic i l’escalfament global, mesures i accions per promoure la sostenibilitat, la protecció del medi ambient, el desenvolupament sostenible, l’aplicació del concepte de cicle de vida, la incorporació de mesures d’economia circular o l’ecologia.

Pel que fa a les temàtiques sobre l’RSC, els treballs poden centrar-se a estudiar la responsabilitat de les empreses, el bon govern corporatiu, la comunicació i el diàleg amb els grups d’interès, la gestió responsable dels recursos humans, la compra i gestió responsable de la cadena de subminirsstrament, l’acció i la innovació social, la inversió socialment responsable o l’emprenedoria social.

Els premis estan oberts per a qualsevol estudiant del Grup UPF. Els interessats podeu consultar aquí les bases dels dos guardons. Les candidatures romandran obertes en totes dues categories fins al proper 6 de juliol i la dotació econòmica del premi és de 1.000 EUR, a més d’un diploma acreditatiu. Addicionalment, les facultats en les que cursin els guardonats rebran el suport d’ambdues càtedres per a la realització d’una activitat formativa, divulgativa o de sensibilització en els camps de la sostenibilitat i la responsabilitat social de les organitzacions.