ESCI-UPF signa acord de col·laboració per oferir ajuda psicològica a estudiants i treballadors

En les societats contemporànies, cada cop són més freqüents l’estrès i altres situacions d’inestabilitat emocional que comprometen el desenvolupament de la vida de les persones. Per tal de fer front a aquesta realitat, ESCI-UPF ha signat un acord de col·laboració amb la Fundación Salud y Persona.

Aquesta fundació, una entitat sense ànim de lucre que treballa en la millora de la salut integral de les persones, oferirà un servei d’atenció psicològica en consulta i un servei d’atenció psicoemocional i social per a tota la comunitat d’ESCI-UPF.

La tipologia de casuístiques que s’inclouen en el conveni és molt variada i, evidentment, sempre es durà a terme respectant la més absoluta confidencialitat. Així, els interessats podran contactar amb aquest servei per rebre recolzament i assessorament psicològic per situacions de crisi personals o familiars, angoixa, depressió o ansietat.

També hi tindran cabuda l’assetjament, mobbing, bullying, acompanyament en el dol o problemes de salut com, per exemple, l’anorèxia i la bulímia.

Addicionalment, els membres de la comunitat també tindran accés telefònic a informació sobre totes les polítiques i programes socials existents al país en qüestions com violència de gènere, planificació familiar, toxicomanies i drogodependències, entre altres. Els interessats també podran trobar informació sobre els programes socials vigents, els tràmits burocràtics i els requisits que cal complir per tenir dret a qualsevol prestació.

En les properes setmanes, des d’Administració, es facilitarà via correu electrònic un codi i telèfon de contacte per a què tots els estudiants i treballadors d’ESCI-UPF que ho necessitin puguin contactar amb els professionals de la Fundación Salud y Persona.